Ford Fiesta 1.5 TDCi: не казвайте сбогом на дизела!

Main October 30, 2013 | Speed-Press.com A- A+ 11910 views | no comments

Ford сякаш се опияни от успеха на 1-литровия EcoBoost. Дотолкова, че стартира рекламна кампания под слогана „Сбогом, дизел!“. А в палитрата от мотори на концерна има много успешни агрегати, които не се хранят нито с А95, нито с А98. Такъв е 1,5-литровият TDCi, поставян на Fiesta, В-Мах и други модели. Този 8-клапанов агрегат дебютира в най-малкия ван на компанията. Моторът изненадва с много добра еластичност и пъргавина – 74-те конски сили лесно могат да бъдат сбъркани със 100. В тестов цикъл машината се задоволява само с 3,7 литра на 100 километра. Във всекидневието трудно бихте достигнали тази ниска стойност, но при спокойно шофиране извън градa под 4 литра не са никакъв проблем. Ако решите да следвате максимално разрешената скорост по магистралите обаче, консумацията надхвърля 6,5 литра. Около тази стойност се движи и разходът в града – и то при натоварен трафик.Хубавото е, че по аутобаните Fiesta се държи съвсем образцово – а не като „сапуниерка“ с късо междуосие. Малкият Ford се чувства още по-добре по пътища с много завои – там той сякаш доказва, че е достоен сериен първообраз на „бегачката” от WRC. Директното кормилно управление, прецизно превключващата трансмисия и перфектно настроеното окачване могат да служат за пример в класа на малките автомобили. Въпреки своите спортни таланти Fiesta не забравя и за комфорта: достатъчно място за възрастни има и отзад, а возията е прилична.Най-евтината дизелова версия струва 26 000 лв. с климатик, ESP и въздушна възглавница за коленете – с цели 6200 повече от версията Тrend с 1,25-литров бензинов агрегат (която може да подкарате с първоначална вноска само 1200 лв.). Aко изминавате много километри обаче, инвестицията в 1.5 TDCi си заслужава – дори и в сравнение с 1.6 TDCi. По-големият мотор разполага с 16 клапана и ценната за града Start-Stop система, но с него Fiesta се продава за 29 990 лв. А това не е малко за автомобил от малкия клас.Извод1.5 ТDCi е най-евтиният начин да се запознаете с динамичния свят на Fiesta. Да, за много клиенти тази тема е абсолютно чужда – те се радват на приличното оборудване и ниския разход. Но при толкова спортни кормилно управление и окачване е грехота да имате вял двигател под капака.Това ни харесваВисокото спортно майсторство: окачването, кормилното управление и превключването на предавки доставят истинска наслада.Това ни липсваПо-подредено арматурно табло: интериорът на Fiesta изглежда като декор от научнофантастичен филм.Това ни изненадваДвижението по магистрала: там малкият Ford се представя като автомобил от по-висок клас.Ford Fiesta 1.5 TDCi4-цил. с турбо, отпред напр.; работен обем 1498 куб. см; макс. мощност 55 кВт (75 к.с.) при 3750 об/мин; макс.въртящ момент 185 Нм при 1750 об/мин; предно задвижване; 5-степенна трансмисия; дължина/широчина/височина 3969/1722/1495 мм; тегло 1108 кг; 0-100 км/ч за 13,5 сек; макс. скорост 167 км/ч; разход EU-Mix 3,7 л/100 км; СО2 98 г/кмЦена: от 26 000 лв.

 
Keywords:   ford
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...